center


Hajónapló
SzakcikkekPublicisztikákArchívum


A hajónaplóban az általunk fontosnak tartott cikkekből, elemzésekből válogatunk.

BKV - kommunikációs zavarok a Combino-ügyben
Kreatív, 2006. szeptember 26.

Az új Siemens Combino villamosok sorozatos hibái lebénították a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) kommunikációs gépezetét, és beárnyékolták a főpolgármester kampányát is - írja a Kreatív októberi számában, amely a Combino sztorival is foglalkozik majd.

A Kreatív Online is beszámolt arról, hogy az új villamosok megjelenését megelőzően tavasszal kampányba kezdett a BKV. A kommunikációs feladatokra kiírt tendert a Well nyerte meg. „Amikor az új Combino villamost népszerűsítő első citylighthirdetések megjelentek, még senki sem sejtette, hogy az új jármű érkezése a BKV eddigi legrosszabbul szervezett - a Fővárosi Önkormányzat kommunikációját is megzavaró - válságkommunikációjához vezet majd” - írja a Kreatív. A lapnak nyilatkozók szerint a valódi hiba nem a villamosban, hanem a kommunikációban volt, és ha a BKV több figyelmet fordított volna a műszaki hibák helyes és pontos kommunikációjára, akkor a Combino-botrányként emlegetett ügy elkerülhető lett volna.

Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője szerint a BKV már az első felsővezeték-szakadások magyarázataival rossz irányba terelte a kommunikációt, mert alapvetően a valóságnak nem megfelelő körülményekkel indokolta a hibákat. „Azt mondták, hogy a villamosok túl gyorsan haladtak, pedig ez utólag nem ellenőrizhető. A vizsgálatok bebizonyították, hogy ez nem volt igaz. Ráadásul az igen pontatlanpontos okok megnevezése helyett ezzel a nem meggyőző állítással a nyilatkozat magyarázkodásnak tűnt” - fogalmazott Vitézy Dávid.

„Amikor Donáth Zoltán, a BKV vezérigazgató-helyettese közvetlenül a Margit hídi oszlopdőlés után kijelentette, hogy néhány napon belül megindulhat a közlekedés, valószínűleg tisztában volt azzal, hogy a helyreállítás több hetes munkát igényel” - mondta a szóvivő, aki hozzátette: végül csak július 26-án, az úszó Európa-bajnokság szervezői által sürgetett, tizenegy napos rohammunkát követően járhattak ismét villamosok a hídon.

A Margit hídi oszlopok kidőlése más szempontból is egyik mérföldköve volt a műszaki hibákat kísérő zűrzavarnak. Ekkor váltott ugyanis stratégiát Demszky Gábor főpolgármester kommunikációs csapata, és fordult szembe az addig támogatott BKV-vezetéssel. A Combino-ügy nemcsak a BKV kommunikációs problémáit hozta felszínre, hanem politikai vonatkozásai révén a Fővárosi Önkormányzat és a pártok háza táján is fény derült a bakikra.

BKV - kommunikációs zavarok a Combino-ügyben, Kreatív, 2006. szeptember 26.